مهیار

تکنولوژی و فناوری

مهیار

تکنولوژی و فناوری

برای ارسال نام خود به ماه اینجا را کلیک کنید!!

برای ارسال نام خود به ماه اینجا را کلیک کنید!!

ناسا از همه‌ی افراد در تمام رده‌های سنی دعوت می‌کند که با فرستادن اسامی خود، سوار بر فضاپیمای اکتشافی ماه، به سفر کاوشی به کره ماه بپیوندند.

تصویر: طرحی از مدارگرد اکتشافی ماه /ناسا

در حال حاضر انجمن سیاره‌ای آمریکا با سازمان فضایی ناسا و آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز در جمع‌آوری اسامی به منظور ارسال آن‌ها به همراه «مدارگرد اکتشافی ماه» (LRO) همکاری می‌کند.



وب‌سایت «نام خود را به ماه بفرستید» (Send your name to the moon) به همه، این امکان را می‌دهد تا در کاوش ماه شرکت کنند و نامشان را تا سال‌های آینده در مداری به دور ماه قرار دهند. در این سایت شرکت کنندگان می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کرده و گواهی ثبت نام را دریافت و چاپ کنند. پایگاه اسامی را روی یک ریز تراشه که در فضاپیما نصب خواهد شد، قرار می‌دهد. آخرین مهلت برای ثبت اسامی تا تاریخ 7 تیر 1387 است. پس عجله کنید!


برای ارسال نام خود به ماه اینجا را کلیک کنید:

http://lro.jhuapl.edu/NameToMoon/





«کیتی پدی»(Cathy Peddie) ، نماینده‌ی مدیر پروﮋه‌ی LRO در مرکز پرواز فضایی گادارد ناسا، گفت: "هر کسی که نام خود را به ماه می‌فرستد ،همانند من، عضوی از کاوش‌های بعدی ماه می‌شود. مأموریت LRO اولین گام در برنامه‌های ناسا به منظور بازگرداندن انسان‌ها به ماه تا سال 1399 است و نام شما می‌تواند زودتر به آنجا برسد. جالب نیست؟"


مدارگرد که از شش وسیله‌ی آزمایشگاهی و یک تکنولوﮊی نمایش تشکیل شده است، اطلاعات جامعی فراهم خواهد کرد که تاکنون از ماه گزارش نشده است. این مأموریت به انتخاب مکان‌های بی‌خطر برای فرود مطمئن انسان و شناسایی منابع ماه می‌پردازد. همچنین بر چگونگی تأثیر تابش محیطی ماه روی انسان‌ها مطالعه خواهد کرد. این فضاپیما اطلس جامعی از خصوصیات و منابع ماه ایجاد می‌کند که در طرح‌های ناسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باعث پیشرفت در تحقیقات مربوط به ماه خواهد شد. برنامه‌ی زمان بندیLRO برای پرواز، اواخر سال 1387 است. وب‌سایت نام خود را به ماه بفرستید یک تلاش مشترک میان ناسا, انجمن سیاره‌ای و آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز است. نام خود را امروز به ماه بفرستید.


به نقل از:

http://nojumnews.com/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد