مهیار

تکنولوژی و فناوری

مهیار

تکنولوژی و فناوری

Mozilla Fireox 3.0 Alpha 1

مرورگری بنام روباه آتشین! Mozilla Fireox 3.0 Alpha 1
 

از آنجا که نرم افزارهای مرورگر به عنوان دروازه اطلاعاتی و بازرگانی در اینترنت به حساب می آیند همواره بین شرکتهای بزرگ نرم افزاری بر سر تصاحب این بازارمهم رقابت بوده است.
 بسیاری از ما فکر میکردیم که پس از جنگ جهانی اول مروگرها ,که با غلبه مایکروسافت بر نت اسکیپ به پایان رسید دبگر جنگی در کار نخواهد بود. اگر شما هم مثل ما این چنین فکر میکردید باید بدانید که در اشتباهید , چون زمان انتقام مغلوب بر غالب فرا رسیده و نت اسکیپی که به مرور زمان از صفحه روزگار مرورگر ها محو میشد, دوباره نمایان شده , اما اینبار با سلاحی قدرتمند به جنگ اینترنت اکسپلورر بازنشسته مایکروسافت میرود!

 نام این سلاح FireFox به معنی روباه آتشین است که نت اسکیپ پروژه آن را از سال 1998آغاز کرد. FireFox یک مرورگر اوپن سورس اینترنت است که توسط بنیاد موزیلا منتشر شده ,و یکی از مهمترین افتخارات جنبش اوپن سورس به حساب می آید که از زمان ورود خود به دنیای مرورگرها هر روز بیش از پیش سهم بازار مایکروسافت را در این عرصه دراختیار میگیرد. این مرورگر مراقبتهای امنیتی و سایر ویژگی های جالب و کاربردی را در خود جمع نموده و این نکته را روشن میسازد که مایکروسافت در سال های اخیر تقریبا هیچ ابداعی در مورد مرورگر سالخورده خود نداشته و تنها هنر آن انتشار( با تاخیر و ناقص) سرویس پک 2در ماه آگوست در جهت رفع اشکالات امنیتی نویسندگان مرورگر خود بوده است!( این سرویس پک جهت استفاده در ویندوزهای قدیمی تر کاربردی ندارد!)
 فایر فاکس  برنامه ایست از نسل مرور گرهای نت اسکیپ که خود زمانی مرورگر اصلی بازار بود.

 یکی از مهمترین دلایل کسب محبوبیت Internet explorer و برخی دیگر از محصولات مایکروسافت ,در بین کاربران, ارائه این برنامه ها به همراه نسخه های گوناگون وبندوز, و از بین بردن بازار رقابتی در دنیا میباشد. بهتر است در یک کلمه خلاصه کنیم : انحصارطلبی ,البته این نکته را فراموش نکنید که وقتی شما به نرم افزاری عادت کنید, دل کندن وانتخاب جایگزینی دیگر برای آن امریست بسیار مشکل!

 مشکلات امنیتی اخیر در Internet Explorer و تاخیر مایکروسافت در ارائه وصله های ترمیمی برای آن , بهترین فرصت را برای جذب وبگردها و کاربران در سطح جهان به سوی دیگر مرورگرها فراهم نمود که دراین میانFireFox به خوبی از خود لیاقت نشان داد بطوری که طبق آمار سهم کلی مایکروسافت از میزان استفاده کاربران از Internet explorer پنج درصد کاهش و سهم موزیلا به همین مقدار افزایش داشته است.

ویژگی ها:
 FireFox مرورگریست ایمن,رایگان,سریع,ساده ,و سازگار با ویندوز 98 ونسخه های بعد از آن, Mac OS X و لینوکس ,که توسط یک گروه کوچک غیر انتفاعی با کمک های داوطلبانه گسترده,تولید شده است. این مرورگر از ویژگی خطرناک مایکروسافت یعنی Active X که اختیار کامپیوتر شما را بدست یک وب سایت میدهد, پشتیبانی نمیکند.و همچنین پیوندها و انصالات بسیار زیاد IE به بقیه بخشهای ویندوز را حذف کرده ,این پیوندها باعث میشدند که یک اشکال در ابن برنامه, تمام سیستم را از کار بیندازد.
 
قابلیت های کلیدی:
 1- توانایی بازنمودن پنجره های دیگر در پنجره اصلی برنامه.
 2- جعبه جستجوی همه کاره.
 3- مسدود کننده صفحات تبلیغاتی نا خواسته.(معروف به PopUp)
 4- شامل بخشی مربوط به صفحات ابنترنتی , به دفعات بازدبد شده.
 5- شناسایی صفحات قلابی و شبیه ساز وب( در صورت بازدید کاربر از صفحات رمز نگاری شده , مرورگر با زرد رنگ کردن نوار آدرس این وضعیت را هشدار میدهد!)
 ۶- شامل ۳۲ زبان مختلف(که متاسفانه جای زبان فارسی در بین آنها خالیست)
و...

برای دانلود روی ادامه متن کلیک کنید



دانلود نرم افزار با حجم ۶ مگابایت

پاسورد فایل : www.kamyabonline.com

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:29 ب.ظ http://f10.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری امیدوارم موفق بشی.
اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد