مهیار

تکنولوژی و فناوری

مهیار

تکنولوژی و فناوری

تکنولوژی SED

مرگ واقعی پلاسما و Lcd به زودی توسط تکنولوژی SED

خوب شاید بپرسید که این تلویزیون ها چه هستند و یا بیشترتون شنیدید که قرار بود در اوایل سال 2007 این تلویزیون ها ی جدید SED وارد بازار بشن .
تولید تلوبزیونهای SED بر عهده ی دوشرکت بسیار بزرگ و قدر توشیبا و کانن(CANON ) میباشد
خوب شما میدونید که کانن یک شرکت بسیار بزرگ و فوق العاده در زمینه ی دوربین عکاسی هست که بزرگترین تولید کننده ی دوربین های دیجیتال در جهان هست . کانن دست به یه ابتکار زده که باعث میشه تصاویر نشان داده شده در تلویزیون ها با شفافیت و جزئیات فوقالعاده به نمایش در بیاد که با همکاری توشیبا این تکنولوژی را به بازار جهان در تلویزیون جدید توشیبا نمایش خواهد داد .






این نمایشگرهای پانل تخت که نسل بعدی به شمار میروند قرار است تلویزیون های لاغر LCD را به روشنایی و وضوح و سرعت تلویزیون های سنتی و و مانیتورهای CRT را پیوند بدهند و یا به عبارت دیگر تمام محاسن مانیتو و تلویزیونهای سنتی و `پلاسما LCD را در یک جا جمع اوری مکند .
عرضه ی SED ها به دلیل گره های پیش آمده ما بین کانن و nano-proprietary به تعویق افتاده که با مرتفع شدن این مشکلات عرضه ی SED ها اغاز خواهد شد . توشیبا اعلام کرد :SED ها در سایز پلاسما و ال سی دی و با مبالغ همتراز با انها عرضه خواهند شد .
به گفته کازشناسان توشیبا اولین SED های 55 اینچی در اواخر سال 2007 وبازار جهان را یک تکان حسابی خواهد داد . انواع SED ها در محل نمایش ژاپنی های CES و با توضیحات فنی در مورد عملکرد تکنولوژی انحصاری ان به نمایش گذاشته شدند .
با اشاره به فناوری CRT قدیمی که شلیک الکترون به فسفرهای موجود در صفحه را با یک تفنگ انجام می دادند عملکرد CRT ها را با به کارگیری تفنگ کوچک برای انتقال الکترون به هر فسفر عنوان کردند. یک پیکسل فرعی یکی از سه زنگ قرمز ابی و سبز را پوشش داده و مجموع پیکسل های فرعی آرایش شده یک پیکسل کامل را پیرایش مکنند .
در SED ها فناوری نمایشگر ساتع کننده ی الکترون با هدایت سطحی روی هر زیر پیکسل (subpixel)صفحه ی نمایشگر از یک اسلحه الکترونی جداگانه استفاده میکند و به این ترتیب راه را برای نمایش تصاویر پروضوح و بسیار چشم گیر باز می کند .

ولی جالبتر از همه عمر بسیار عالی SED ها است به گفته ی توشیبا فقط 10 درصد از عمر کلی دستگاه پس از 60 هزار ساعت استفاده مداوم اشاره شده یعنی شما اگه تقزیبا 7 سال تمام روز و شب تلویزیون رو روشن نگه دارید فقط 10 درصد از کیفیت تلویزیون بعد از 7 سال کم میشه .

طبق گزارشات قرار بود این SED TV ها در اویل 2007 محول شوند و
به گفته کارشناسان متفرقه تاخیر عرضه SED به عنوان قاتل واقعی LCD و پلاسما شانس قهرمان مدعی قهرمان بازار لوازم تصویری را میکاهد . فروش صعودی پلاسما و LCD در عین کاهش قیمت انها مطمئنا در فروش SED خلل ایجاد میکنند .
ولی از طرفی برای مردم جنس بهتر مهم هست چون با مشاهده ی این که اکسر مردم دنبال تلویزیون های بهتر هستند و با اینکه قیمت تلویزیون های پلاسما و LCD بسیار گرانتر از تلویزیون های سنتی است ولی باز مرگ تلویزیون ها سنتی فرا رسیده و این اتفاق هم در مور پلاسما و LCD خواهد افتاد .
از طرفی سخنگوی توشیبا اعلام کرد که مشکل پیش امده هیچ ربطی به مسئله ی تکنیکی دستگاه ندارد و فقط بستگی به مرتفع شدن مشکلات کانن و nano-proprietary دارد و در اخر تاکید کرد که SED TV در اواخر سال 2007 به عنوان یک مدعی واقعی و حتمی در برابر دیگر قهرمان ها صنعت تصویری وارد بازار خواهد شد .

در اخر شما هم هر خبری از این به بعد در مورد این تلویزیون ها دارید لطفا اعلام کنید ممنون میشم منم سعی خودم را میکنم .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد